Om föreningen

HSB:s Brf Fatet i Stockholm bildades 1925 och upplåter 53 lägenheter med bostadsrätt samt 2 lokaler med hyresrätt. Föreningens adresser består av Rödabergsgatan 12 samt Torbjörn Klockares Gata 2, 4 och 6.

Om du är ny medlem i föreningen skicka ett mail till styrelsen@brffatet.se för att läggas till i vår lista för mailutskick med information om vad som händer i föreningen. Samltiga uppgifter hanteras enligt GDPR.

Några saker att tänka på i vår förening:

• Respektera dina grannar! Tänk tex på att hålla en rimlig ljudnivå, och då lite extra efter klockan 22.
  • Varje lägenhet måste vara utrustad med brandvarnare.
  •  Handdukstorken ska alltid vara på för att vatten inte ska bli stående i rören, eftersom bakterier  lättare växer till då.
  • Höst- och vårstädning sker gemensamt 2 gånger per år.
  • För väsentliga ändringar i lägenheten måste anmälan ske till styrelsen, som ska godkänna ändringarna innan dessa genomförs.