Fel i lägenheten

Den boende ansvarar själv för fel i sin lägenhet.  Antingen kan man kontakta vår fastighetsskötare, FSS 08-657 90 90 eller e-post felanmalan@fss.se  eller www.fss.se och själv betala för åtgärden eller så åtgärdar man det via egna kontakter. Den boendes ansvar finns tydligt listat i broschyren Vem ska underhålla bostadsrätten (se nedan). 

Vid fel på bredband och IP telefoni, kontakta Stockholms stadsnät telefon 08-501 220 10 alt kundtjanst@stosn.se

Vid fel på tv-mottagning, kontakta Tele2, telefon 90 222 alt mail se Tele2:s hemsida.

Om ett elfel uppstår i lägenheten som du inte själv kan åtgärda så ring någon i styrelsen som kan kontrollera om en säkring har gått i säkringsskåpet i källaren. Om jordfelsbrytaren gått sönder måste FSS eller jouren tillkallas. Se bilaga jordfelbrytare. Om lägenheten är strömlös kan man tillfälligt få hjälp genom att koppla ström från eluttaget i trapphuset. Styrelsen har skarvsladd att låna ut (men tyvärr måste man ha ytterdörren på glänt). 

Den boende ansvarar själv för rengöring av de delar som är synliga i lägenheten, t.ex golvbrunn och vattenlås (även vattenlåset bakom tvättmaskinen). Behöver du hjälp med att rensa/spola dessa delar föreslår vi att du ringer FSS fastighetsservice. 

Boende som upplever att det är kallt i lägenheten ska först mäta temperaturen (mitt i rummet) och sedan kontakta styrelsen.