Välkommen till Läggestavägen 2-22

Om du nyss har köpt en lägenhet i vår förening eller funderar på att köpa en så har du säkert en del funderingar. Här har vi listat några av de vanligaste frågorna:
  • Hur ansöker jag om medlemskap i föreningen efter att jag har köpt en lägenhet? Vart skickas köpeavtalet? Du ansöker om medlemskap hos HSB. Du når dem på telefonnummer 010-442 11 00. Det är också till HSB som mäklaren/du skickar köpeavtalet.

  • Finns det några planer på avgiftshöjning? Styrelsen har beslutat att höja månadsavgiften med 8% från och med den 1 oktober 2023, detta med anledning av det rådande ekonomiska läget.

  • Vad ingår i månadsavgiften? Värme och vatten ingår i månadsavgiften.

  • Vilken leverantör för kabel-tv och bredband har ni? Ingår det i månadsavgiften? Vi har Tele2 som leverantör av kabel-tv. Avgiften för detta ingår inte. För bredband kan du välja själv vilket bolag du vill ha.

  • Det står förra ägarens namn på dörren, hur gör jag för att ändra det? Delagott kundtjänst kan hjälpa dig. Du hittar mer info på sidan Kontaktuppgifter

  • Finns det planer för renoveringar de närmsta åren? I dagsläget finns inga planer på några större renoveringar.

  • Hur gör jag för att ställa mig i kö för parkeringsplats? Hur lång är kötiden? Det är HSB som har hand om detta och det är till dem man anmäler intresse. Tyvärr har vi få parkeringsplatser i förhållande till antalet boende, vilket gör att kötiden är flera år.

  • Vilken typ av uppvärmning har ni? Fjärrvärme.

  • Godkännes juridisk person som köpare? Nej.

  • Godkänner föreningen delat ägande? Om JA, finns det någon särskild andelsfördelning? Ja, föreningen godkänner delat ägande. Ingen särskild andelsfördelning finns.