Tvättstugor

Det är tillåtet att boka in sig 1 gång under den första fjortondagarsperioden och då max 2 tider efter varandra. I mån av ledig tid är det sen möjligt att boka ytterligare 1 gång efter den 15:e.
För att bokningen skall gälla skall namn och portnummer stå angivet på bokningslistan.

När du hänger tvätten i torkrummet så tänk på att inte hänga stora plagg, tex lakan, mitt för fläkten då motorerna kan bli överhettade.

Man lämnar tvättstugan, torkrummet samt mangelrummet i det skick man själv vill finna dom
D.v.s. städade.

Tvättstugorna är endast till för medlemmarna. För att öka tvättmöjligheterna för förvärvsarbetande ber vi medlemmar som är hemma på dagarna, att om möjligt, försöka utnyttja dagtiderna för sin tvätt.

Tvättid som ej påbörjats inom 1 timme från starttid får disponeras av annan medlem. Anteckna gärna om ni blir klara före tvättidens slut.

Ta hänsyn till dina grannar & respektera tvättiderna.