Så styrs föreningen

Styrelsen leder Vågskivans arbete
Föreningens styrelse väljs vid den årliga föreningsstämman i maj/juni och består av boende i föreningen samt en representant från HSB.

Styrelsen har ordinarie styrelsemöten en gång per månad. Utöver ordinarie styrelsemöten kan också styrelsemedlemmarna sammankallas i extra möten på kvälls- eller dagtid vid behov angående olika projekt eller annat som rör föreningen.

Föreningsstämman
Föreningsstämman som hålls i maj/juni varje år är din möjlighet att informera dig, engagera dig och påverka föreningens utveckling.

Alla medlemmar är kallade till årsstämman och har möjlighet att i förväg inkomma med motioner som stämman kan ta ställning till.

Stämman väljer en styrelse som har till uppgift att leda förvaltning, drift och skötsel av vår förening och som är ansvarig för föreningens ekonomi.

Styrelsen är öppen för förslag och synpunkter som rör vår förening och närmiljön. Dessa kan lämnas till styrelsen via mail eller telefon, se kontaktuppgifter nedan, eller direkt till enskild styrelsemedlem. Det är viktigt och samtidigt nyttigt att engagera sig i föreningen eftersom det är din bostadssituation som du därigenom har möjlighet att påverka.

Att komma till årsmötet är ett bra sätt att träffa dina företrädare, dvs styrelsens ledamöter, och sätta dig in i föreningens verksamhet.

Vill du sitta med i styrelsen?
Vill du gå med i styrelsen kan du anmäla detta till valberedningen. Alla medlemmar är välkomna att delta i detta arbete som både är givande och lärande.

Ett mindre arvode utgår till varje styrelseledamot och du ges möjlighet att utan extra kostnad genomgå utbildning i mötesteknik m.m.

Det är allas ansvar att sköta vår förening!
Det är viktigt att tänka på att styrelsemedlemmarna arbetar i styrelsen på sin fritid. Det är dock varje medlem och boendes egna ansvar att vårda och ta hand om våra gemensamma utrymmen på samma sätt som sin egna bostad. Värdet på våra bostadsrätter påverkas av hur väl vi tillsammans tar hand om våra fastigheter. Det är också allas ansvar och skyldighet att bidra till god grannsämja och att efterleva de ordingsföreskrifter som finns i vår förening.