Kamerabevakning

HSB Bostadsrättsföreningen Volten i Täby (716000-1066) använder kamerabevakning med inspelning i våra grovsoprum. Syftet med bevakningen är att vid brott kunna utreda brott och klara upp brott.

De personuppgifter som behandlas är rörlig video på personer som vistas i bevakat område.

Inspelning sker dygnet runt utan ljudupptagning och material lagras i maximalt 21 dagar.

Vid brott kan material lämnas ut till polismyndigheten som då behandlar personuppgifterna.

Den rättsliga grunden för bevakningen är intresseavvägning.

Personuppgiftsbiträden förekommer i syfte att sköta teknisk support samt lagring av material. Ingen lagring sker utanför Sveriges gränser.

Bevakningen sker i miljörum som enbart kan nås av boende i föreningen, miljövårdare samt fastighetspersonal.

Som registrerad har du rättigheter enligt Dataskyddsförordningen. Enligt Dataskyddsskyddsförordningen har du rätt till bl.a.:

• Rätt till registerutdrag
  • Rätt till radering av personuppgifter
  • Rätt att klaga hos IMY

Mer information samt kontaktuppgifter för att lämna klagomål hittar du på:

www.imy.se

Kontaktuppgifter:

Telefon: 08-10 00 75 (Mån-Tor 08.30-10.00)

E-mail: forvaltaren@volten.se