TV, Ip-telefoni och bredband från Tele2 (tidigare Comhem)

Brf Gräslöken har TV via Tele2 samt ett gruppavtal med Tele2 för Bredband och IP-Telefoni.
För frågor gällande föreningsavtalet hänvisas Tele2 på telefon 90222 eller Tele2-butiken på Gränby

TV

Kabel-TV
Föreningen har ett ett avtal för Kabel-TV (DVB-C) som kostar 30 kr per lägenhet och debiteras via avgiftsavin. Avtalet innefattar ett grundutbud med 14 digitala kanaler via TV-uttaget. Utöver detta kan bostadsrättshavare teckna rabatterade tilläggstjänster.

För närvarande ingår SVT1, SVT2, Kunskapskanalen, SVT24, SVT Barn, TV3, TV4, Kanal 5, TV6, Sjuan, TV8, Kanal 9, Kanal 11, TV12 samt ATG Live.

För att kunna se TV-kanalerna ansluter du TV:n till TV-uttaget i väggen och gör en kanalsökning. För att göra en korrekt kanalsökning krävs att du väljer rätt Nätverks-ID/Nätnummer. För Uppsala är det 41004. Värdena för Frekvens och Symbolhastighet behöver normalt inte ändras. Om de måste justeras så gäller; Frekvens 362 MHz och Symbolhastighet 6875 KS/s.

Har du en TV från 2008 eller nyare ska det inte behövas någon extra utrustning.

Streamad TV
Via gruppavtalet för bredband (se nedan) ingår även streamad TV via appen Comhem Play som går att ladda ner till telefon och läsplatta.

Bredband

Föreningen har ett gruppavtal för bredband som kostar 70 kr per lägenhet som debiteras via avgiftsavin.

Avtalet innefattar en bredbandsuppkoppling antingen via TV-uttaget (Koax) eller via LAN-uttaget, med hastighet på 250/250 Mbit/s.

Lån av Router för LAN eller Koax ingår i avtalet och inga startavfiger eller andra avgifter ska debiteras av Tele2. För att ta del av detta gruppavtal kontaktar du Tele2.

Utöver detta kan bostadsrättshavare teckna högre hastigheter till rabatterade priser.

IP-Telefoni

I föreningens avtal ingår ett fast telefonnummer via bredbandsroutern. För att ta del av detta gruppavtal kontaktar du Tele2. Routerns telefonuttag fungerar på samma sätt som ett vanligt telejack för anslutning av analoga telefoner. Observera att endast numret och öppningsavgift ingår i avtalet, eventuella samtal debiteras separat enligt Tele2s minuttaxa.

• Till fasta telefoner: 0,39 kr/min
  • Till mobiler: 1,69 kr/min
  • Öppningsavgift: 0,99 kr

Till Tele2s web för mer info, erbjudanden & felanmälan