Garage- och parkeringsplatser

Föreningen förfogar över 21 P-platser ute på gården med motorvärmaruttag, 59 garageplatser och 6 MC/moped-platser i fastighetens källare (infart från Hamnesplanaden 6). Utöver föreningens parkeringsplatser finns ett flertal platser som förfogas av våra grannföreningar via servitut som skrevs när fastigheten byggdes.

Föreningens bilplatser hyrs ut med en plats per lägenhet/lokal. Avgiften för P-plats är 750 kr/mån, garageplats 750 kr/mån och MC-plats 325 kr/mån. Det finns lediga platser idag. Obs! Det är inte tillåtet att hyra ut p-plats i andra hand.

Man hanterar själv sina val av parkeringsplats via MittHSB.

Elbilsladdare

Föreningens elbilsladdare har täckning till ca 60 parkeringsplatser vilket inkluderar platser både ute och inne. Om man når en elbilsladdare så får man använda den dvs det är inte en laddare per plats som gäller då föreningen inte ser att någon behöver ladda hela tiden. Kostnaden för att få access till en elbilsladdare är 200 kr/månad. Till detta kommer kostnaden för den el man förbrukar vilken betalas till föreningen. Medlemmarna betalar samma elpris som föreningen. Skulle trycket på elbilsladdare öka så är dagens installation förberedd för att kunna utökas på ett kostnadseffektivt sätt.

Om man vill ha tillgång till en elbilsladdare så ordnar styrelsen med det. Skicka följande information till elbil_hsb79@hotmail.com

• Erat parkeringsplatsnummer
  • Parkeringsplatsnummer där laddaren finns
  • Erat lägenhetsnummer (1-88, står på dörren)
  • Epost-adress som används som konto på laddaren

Fjärrkontroll

Garageportarna är utrustade med en enhet för fjärrstyrning. Fjärrkontroll kan lånas ut till de som hyr garageplats mot en deposition på 900 kr. Fjärrkontroll kan kvitteras ut av någon i styrelsen.

Här nedan finns en skisser över garaget och parkeringsplatserna