Tillfälligt parkeringstillstånd

Styrelsen har beslutat att testa att hyra ut lediga parkeringsplatser till våra medlemmar en kortare period. Anledningen till att man bara kan hyra en extra parkeringsplats en kortare period är att nyinflyttade snabbt ska kunna erbjudas en parkeringsplats.

Styrelsen kommer att hantera och dela ut dessa tillstånd då det tyvärr inte kommer att gå att få in detta i MittHSB. Avgifterna kommer att summeras av styrelsen och skickas till HSB för att inkluderas i kommande utskick av de ordinarie avierna som skickas ut 4 gånger per år.

Föreningen använder två parkeringsvaktbolag som har till uppgift att se till att allt går rätt till.

Avgifterna är enligt följande:

• 1 dag          -    100 kr
  • 1 vecka       -   500 kr
  • 1 månad     - 1500 kr
  • 2 månader - 2750 kr
  • 3 månader - 4000 kr

De som önskar en tillfällig parkeringsplats anmäler detta till parkering_hsb79@hotmail.com med följande information

• Erat namn
  • Erat lägenhetsnummer (1-88, står på dörren)
  • Bilens registreringsnummer och ägare
  • Om lägenhetsinnehavaren inte äger bilen så behöver ni även skicka med en förklaring

OBS! Det är inte tillåtet att hyra ut en parkeringsplats i andra hand!