Felanmälan

Rutin vid felanmälan

Använd nedanstående formulär för att göra en felanmälan. Detta för att det ska bli lättare för fastighetsförvaltare, styrelsen och dig som medlem att följa upp ärenden i framtiden.
 


Störningsjour sköts av AVARN. Telefonnumret är 010 - 222 50 00.           

Felanmälan:  018 - 25 47 35 (under kontorstid)

Journummer:

FELANMÄLAN GÄLLANDE AVLOPP

I föreningens avtal med Avloppsteknik rörande avlopp ingår ett åtagande att åtgärda fel som uppstår i avloppssystemet dygnet runt under avtalets löptid. Åtagandet omfattar dock inte fel som orsakats av boenden.

Fel som uppstår i avloppssystemet, som t ex. stopp eller dålig avrinning, ska ALLTID anmälas till Avloppsteknik på följande telefonnummer:

Vid alla fel på helgfria vardagar under kontrorstid: 08 - 799 98 00 

Vid akuta fel på vardagar efter kontorstid samt på helgen och allmänna helgdagar: 08 -  28 04 00. 

Detta är Avloppstekniks journummer. Jourservice ingår i föreningens avtal med Avloppsteknik.

 

Vid övriga akuta ärenden utanför kontorstid: 0771 - 103 500  -  Numret går till Fastgighets- och skadejour på företaget Recover

Observera att det är dyrt att ringa jour. Det ska göras endast vid akut skada mot fastighet - tänk vattenskada och liknande. Om utryckning sker av andra orsaker som inte bedöms vara akuta, så debiteras bostadsrättsinnehavare för utryckningen. Runt 6000:-

Felanmälan av hiss sköts av Uppsala Lyftservice: 018 - 12 60 60

Vi finns på plats i expeditionen på von Bahrs väg 1 under nedanstående tider:

Måndag kl. 08-10
Fredag kl. 13-14 

Med vänliga hälsningar
Hampus Ryberg - Vicevärd