Portkod, nycklar, lägenhetsnummer

Viktig information när det gäller inpassering i vår fastighet

För att öka säkerheten i vår fastighet har vi tagit bort möjligheten att ta sig in med “metallnyckel” i entréerna.

Passersystemet med nyckelbrickor är säkrare än metallnycklar, som lätt kan hamna i orätta händer och till skillnad mot nyckelbrickor inte kan spärras.

Passersystemet har batteribackup och fungerar även vid strömavbrott. Nyckelbrickan kan i undantagsfall sluta att fungera. Om så skulle ske finns tre andra möjligheter att ta sig in, skriv gärna upp dessa så du alltid har dom tillhands.

 

Så här tar du dig in i vår fastighet

Portkod som gäller 03:00 – 23:00

Aktuell portkod finns att hitta på mina sidor på HSB portalen, under (Dokument/HSB Brf Hamnen i Stockholm/Övrigt). Vi byter den några gånger per år. Inför varje kodbyte informerar vi i hissarna och på denna sida.

SKYDDA KODEN, LÄMNA INTE UT DEN TILL OBEHÖRIGA. 

Nyckelbricka (tagg)

Nyckelbrickan använder du på ytterdörrar, mellandörrar, ingång till förråd, garageport, samt in i utrymmen som du bokat. Varje lägenhet har tilldelats 3 nyckelbrickor.

Vill du ha fler nyckelbrickor går dessa att beställa till en kostnad av 150:-/styck. För att beställa brickor så mejla styrelsen och ange då lägenhetsnummer samt det antal brickor som du önskar. De kommer då att, tillsammans med ett kvittensdokument, läggas i din brevlåda. Du kvitterar ett ex. av kvittensen och lägger den sedan i föreningens brevlåda. Debitering sker i efterhand via den ordinarie månadsaviseringen.

Om du förlorat en nyckelbricka, kontakta föreningen så spärrar vi den. Brickan kan återaktiveras om den återfinns.

Öppna porten med din mobiltelefon, dygnet runt

Anmäl ditt telefonnummer till portregistret så kan du enkelt släppa in besökare och även dig själv via din mobiltelefon. Vill du vara med i registret, kontakta föreningen och lämna ditt lägenhetsnummer, namn och mobilnummer.

Om inget av ovanstående fungerar – ring jouröppning

Föreningen kommer täcka kostnad för jouröppning, om det är tekniskt fel på passersystemet.

Telefonnummer till HSB jour är: 08-695 00 00

Beställning av extra lägenhetsnycklar

Nycklarna till din ytterdörr är spärrade från kopiering. Det är endast vår låssmed som kan ordna nya exemplar.

Behöver du extra nycklar vänder du dig till LåsTeam AB på Fjärde Bassängvägen 19. De ligger alldeles nära ICA Kvantum. Fortsätt bara cirka 50m förbi så är du framme. Ring gärna i förväg och boka en tid. För att få en extra nyckel behöver du också ha med dig vissa dokument:

  • En kopia på ditt lägenhetskontrakt alternativt den senaste avgiftsaviseringen.
  • Om det är ett dödsbo behöver du ett dokument som visar vem eller vilka som är dödsbodelägare. Är det fler delägare skall samtliga godkänna nyckelkopieringen. Det kan ske på samma sätt som vid pakethämtning, dvs den eller de andras legitimation i original.
  • Din egen legitimation.
  • Nyckelkvittensen, dvs dokumentet som den första köparen signerade när nycklarna överlämnades. Det kan tyckas konstigt, men det är bara där som det finns information om vilken låscylinder som sitter i just din bostad.

LåsTeams öppettider

måndag 09–11 11:30–16
tisdag 09–11 11:30–16
onsdag 09–11 11:30–16
torsdag 09–11 11:30–16
fredag 09–11 11:30–16
lördag Stängt  
söndag Stängt  

 

Här hittar du kontaktuppgifter mm. till LåsTeam AB www.lasteam.se

Lägenhetsnummer

Lägenhetsnumret för folkbokföringen är något som Lantmäteriverket (LMV) skapat och som Skatteverket använder för folkbokföringen.

Det nummer som LMV skapat är kopplat till lägenhetens plats i fastigheten på respektive adress.

Brf. Hamnen har också ett lägenhetsnummer som är kopplat till lägenheterna i fastigheten. I vårt fall är de numrerade från nr 1 till 104. Detta nummer används vid kontakt med styrelsen och HSB Servicecenter.