Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Digitala tjänster som förenklar ert styrelsearbete

HSBs digitala tjänster underlättar styrelsearbetets olika moment under hela verksamhetsåret. De digitala tjänsterna finns tillgängliga i kundportalen Mitt HSB som nås genom att logga in på hsb.se.

HSBs digitala tjänster ger er:

  • God överblick över ekonomin och fastigheten.
  • Ökad regelefterlevnad.
  • Koll på årscykel och dokumentation.
Var vänlig att tillåta marknadsföring-cookies för att titta på denna video.

God överblick över ekonomin i er bostadsrättsförening

På Mitt HSB får styrelsen en god överblick över ekonomin i bostadsrättsföreningen genom finansiella rapporter som visar obetalda hyror och avgifter, hur man ligger till mot budget, likviditet och hur mycket pengar som finns kvar. Styrelsen hittar också information som rör fastigheten, till exempel aktuella överlåtelser och andrahandsuthyrningar.

Koll på dokumentation, uppdrag och attestordning

Styrelsen får även koll på dokumentationen. Alla viktiga dokument samlas i ett arkiv på Mitt HSB där styrelsen väljer vilka dokument som ska delas med de boende. Åtkomst till dokumentarkivet uppdateras automatiskt när nya styrelseledamöter tillsätts.

På Mitt HSB kan styrelsen själv registrera förändringar i ledamöters uppdrag och attestordning. HSB samordnar uppgifterna med Bolagsverket, så att styrelsen inte behöver uppdatera uppgifterna på två ställen.

Många digitala tjänster för ett smidigt styrelsearbete

Utöver detta har HSB många digitala tjänster som kan skräddarsys för att passa er bostadsrättsförenings behov, till exempel bokning och betalning av föreningens gemensamma lokaler och resurser, köhantering för p-plats, garage eller förråd samt hantering av arvoden, ersättningar och utlägg.

Ett annat exempel är tjänsten Styrelsestöd som ger en överskådlig plan för hela styrelseåret med fokus på möten, stämmor och smidig e-signering av protokoll.

Vill ni veta mer om HSBs digitala tjänster för bostadsrättsföreningar?

Fyll i formuläret så hör vi av oss!