Köhantering nås genom att logga in i HSBs digitala kundportal, Mitt HSB. Tjänsten automatiserar köhanteringen och ser till att både ni i styrelsen och de köande direkt kan se status för varje kö. Den automatiska processen minskar risken för fel och sparar tid genom att minska administration och frågor från de boende.
De boende i bostadsrättsföreningen kan ställa sig i kö när som helst. Nya hyresobjekt blir synliga för de sökande två månder före tillträdesdatum. Nya medlemmar i er bostadsrättsförening kan ställa sig i kö från och med att de tillträder sin nya lägenhet. Köhantering administrerar även objekt som blir lediga vid försäljning och ser till att alla berörda får en notis om förändringen.
Köhantering är en tilläggstjänst inom HSBs erbjudande inom ekonomisk förvaltning till bostadsrättsföreningar. Läs mer om HSB Ekonomi Bas och våra tilläggstjänster.
Vill du veta mer om vad som ingår i HSBs digitala tjänst Köhantering? Välkommen att kontakta oss för mer information.