Garage

BRF Klas disponerar 27 st garageplatser för bil varav 8 st är laddplatser, samt 4 st garagplatser för MC/lådcykel.

Nedanstående priser är per månad och inklusive moms.

Bil MC
Medlem 600 300
Ej Medlem 900 500

Policy för uthyrning av garageplatser

Antagen av styrelsen 2024-03-24

BRF Klas disponerar 27 st garageplatser för bil (varav 8 st är laddplatser) samt 4 st garagplatser för MC/lådcykel. Endast avsett fordon får parkeras på platsen.

1. Föreningen tillämpar kösystem och kölistan administreras av garageansvarig i styrelsen. Medlem eller utomstående som är intresserad av garageplats måste själv anmäla sig via e-mail, telefon eller SMS till garageansvarig.

2. Medlemmar i föreningen har företräde i kön.

3. Medlemmar i föreningen får inneha mer än en garageplats men medlem som inte har någon plats har företräde i kön framför medlem som redan hyr plats.

4. Garageplats som medlem hyr får även användas av hyresgäst under den tid bostadsrätten är upplåten i andra hand och av inneboende hyresgäst.

5. Föreningen kräver kontant deposition på 350kr vid utlämnande av garagenyckel och fjärrkontroll till garageporten. Depositionen återfås vid återlämnandet.

6. Övriga gällande bestämmelser regleras av hyresavtalet.