Betaltjänsten ingår som en del av tjänsten Administrativ förvaltning. Betaltjänsten innebär i huvudsak att HSB Finansstöd, efter att ha mottagit en attesterad betalningsorder exempelvis en faktura, genoför en betalning för kundens räkning med de medel som kunden håller tillgängliga hos något av HSB Finansstöds ombud enligt särskilt avtal. HSB Göta är ett sådant ombud.
Om du som kund inte är nöjd med våra betaltjänster är du välkommen att lämna in ett klagomål. Ett klagomål skall i första hand lämnas till HSB Göta. Du kan lämna detta muntligen genom att kontakta vår kundtjänt per telefon på 077 110 10 30 eller skriftligen till kundtjanst.gota@hsb.se
Information till kund
I Information till kund kan du läsa läsa mer om vad som gäller för betalningsverksamheten.
Behandling av personuppgifter
Hur vi behandlar dina personuppgifter i betaltjänsterna samt när du lämnat in ett klagomål kan du läsa här