Våra lokalkontor ska ligga centralt och lättillgängligt, av flera anledningar. Kunderna ska enkelt kunna ta sig dit och allmänheten ska se att vi finns på orten. Även ur ett hållbarhetsperspektiv är det positivt, då medarbetarna ges möjligheten att åka kollektivt till jobbet. Fastighetsservice behöver andra typer av lokaler med utrymme för maskiner och bilar men de ska också ligga geografiskt bra till, med närhet till både centrum och kunder.
Den fysiska arbetsmiljön är viktig, därför är vår strategi att ha fina, trivsamma lokaler, inte bara för kunderna utan även för våra medarbetare. Lokalerna ska ha trevliga gemensamhetsytor för att möjliggöra och uppmuntra till samverkan och gemenskap. Inredningen på kontoren följer samma grafiska profil. Tanken med det är att man ska känna igen sig, vilket kontor man än besöker.
- Det ska kännas som att man kommer hem när man kommer in till kontoret, oavsett om man är i Haparanda, Umeå eller någon annanstans, säger Mattias.
Vi har renoverat många kontor de senaste åren och under hösten var det Haparandakontorets tur att få sig ett ansiktslyft.
Väntrum efter Väntrum före