Felanmälan

 

Fel på bredband/ip-telefoni​ anmäls direkt till Telenor (fd Bredbandsbolaget),
tfn: 020-222 222​

Fel på TV​ anmäls direkt till ComHem tfn: 90-222​

Felanmälan alltid göras i första hand till vicevärd.​
Vicevärd: vicevard@gmail.com,
tfn: 0722-17 93 37 (kontorstid)​

OBS! Från och med 2022-04-01 
byter vi fastighetsskötare till HSB och därmed är det nytt telefonnummer för felanmälan. Felanmälan görs gärna via HSB:s hemsida https://www.hsb.se/ostergotland/felanmalan/ alternativt så ringer man felanmälan på telefonnummer 010-442 40 00.

Undvik att ringa jouren då detta medför stora kostnader.​

Jouren skickar alltid räkning till föreningen. Åtgärder av sådant som ej är föreningens ansvar ​debiteras vidare av föreningen till anmälaren (är du osäker på vad som ingår? Hör av dig till vicevärden eller styrelsen)​


Stopp i avloppet​

Föreningen ansvara för stopp i avloppet som sitter under golvnivå. Vattenlås och rör över golvnivå ligger på den boende. Är ni osäkra på vart stoppet sitter, kontakta vicevärd.​

Kalla element​
Bara för att ett element är kallt betyder det inte att något är fel. Det är alltid temperaturen i rummet som avgör, gränsvärdet ligger på 20 grader dagtid.​

Det händer ofta att termostaten kärvar lite efter sommaren. Oftast räcker det med att motionera den lite genom att vrida termostaten från max – min 4-5ggr. Om detta inte hjälper kan man testa att ta bort termostaten och trycka direkt på ventilen några gånger.