Felanmälan

 

Fel på bredband/ip-telefoni​ anmäls direkt till Telenor (fd Bredbandsbolaget),
tfn: 020-222 222​

Fel på TV​ anmäls direkt till ComHem tfn: 90-222​


Felanmälan görs gärna via HSB:s hemsida https://www.hsb.se/ostergotland/felanmalan/ alternativt så ringer man felanmälan på telefonnummer 010-442 40 00.

Felanmälan under icke ordinarie arbetstid (vardagar 16-07 samt lör-, sön- och helgdagar) i ärenden som medför risk för skada på person eller fastighet eller som inte utan betydande olägenhet kan anstå till nästkommande vardag görs på telefonnummer 010-442 40 00. (Ej via HSB:s hemsida)

Undvik att ringa fastighetsjouren i onödan då detta kan medför onödiga kostnader för föreningen.​

Åtgärder av sådant som ej är föreningens ansvar ​debiteras vidare av föreningen till anmälaren (är du osäker på vad som ingår? Hör av dig till fastighetsförvaltaren eller styrelsen)​


Stopp i avloppet​

Föreningen ansvara för stopp i avloppet som sitter under golvnivå. Vattenlås och rör över golvnivå ligger på den boende.

Kalla element​
Bara för att ett element är kallt betyder det inte att något är fel. Det är alltid temperaturen i rummet som avgör, gränsvärdet ligger på 20 grader dagtid.​

Det händer ofta att termostaten kärvar lite efter sommaren. Oftast räcker det med att motionera den lite genom att vrida termostaten från max – min 4-5ggr. Om detta inte hjälper kan man testa att ta bort termostaten och trycka direkt på ventilen några gånger.