Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

Välkommen till HSB

HSB lyfter brännande bostadsfrågor i Almedalen

20 juni 2019 HSB deltar under Almedalsveckan för att inspirera och påverka den politik som ska möta framtidens utmaningar för boendet och bostadsbyggandet. Hur kan vi hitta lösningar som underlättar för unga på bostadsmarknaden? Och hur ska vi bo hållbart i framtiden? Det är några av frågorna som HSB bjuder in till diskussion kring under veckan.

– Bostadsfrågorna, inte minst hur unga ska ha möjlighet att skaffa en egen bostad, har seglat upp som viktiga frågor på den politiska dagordningen. Almedalen är en viktig arena för att diskutera hur vi ska lösa bostadsutmaningarna tillsammans, säger Linn Matic, samhällspolitisk chef HSB Riksförbund.

I år arrangerar HSB tre egna seminarier, om ungas möjligheter på bostadsmarknaden, hållbara lösningar inom boende, mat och transporter samt delar ut priset till Årets arkitekturkommun tillsammans med Sveriges Arkitekter. Men det är bara några av de ämnen som HSB tillsammans med beslutsfattare, politiker, opinionsbildare och bostadsbranschen kommer att diskutera i år. Vi kommer också bland annat att prata om kooperation, om företags möjligheter att locka rätt kompetens, om ungas värderingar och om nya lösningar som HSB Dela.

Här finns information om de seminarier där företrädare för HSB medverkar.

hållbarhet
bostadsfrågor