Nu släpps sista säljetappen i brf Ester

06 september 2023

Nu släpps de sista lägenheterna i populära HSB brf Ester i Spånga/Bromsten! Köpanmälan är öppen till den 11 september klockan 12.00. Etappen består av lägenheter i storlekarna 1-4 rok och det går även att köpa en lägenhet via HSB Dela.

Lägenheterna är kvadratsmarta med maximalt ljusinsläpp och de flesta har balkong eller uteplats. Vissa har det bästa läget i projektet med utsikt mot Spånga-ån. Ett antal av de större lägenheterna är genomgående och har balkong/uteplats såväl mot gatan som mot gården. Priserna börjar från 1 745 000 och HSB Dela lägenheten kostar
1 147 500 kr. Just nu erbjuds även en fast summa i avgiftsrabatt för köpare. Inflyttning kommer att ske från början av 2024.

– Vi släpper nu äntligen de sista lägenheterna i ett mycket prisvärt och eftertraktat projekt. För de som köper nu finns fortfarande chans till att göra egna inredningsval och skapa sitt drömboende efter eget tycke och smak, säger Linda Younes, affärsområdeschef försäljning och marknad HSB Bostad.

I brf Ester kommer det bli totalt 152 lägenheter i en trygg brf med fin innergård med pergola, sittplatser och lekyta. I föreningen finns dessutom en klassisk gemensamhetslokal med yta för möten i föreningen, privata fester och barnkalas. I föreningen kommer det även att finnas konstnärlig utsmyckning.

Om HSB Dela
    HSB går in som delägare i unga vuxnas bostadsköp med 50 procent. Utöver den vanliga köpprocessen tecknas ett tioårigt samägandeavtal med HSB. Köparen betalar halva insatsen, hela månadsavgiften och en HSB Dela-avgift. När som helst efter upplåtelsen kan den unga vuxna välja att sälja bostadsrätten. Då säljs också HSBs andel. Tidigast fem år efter tillträdet kan köparen ansöka om att köpa ut HSBs del. Senast tio år efter tillträdet ska den unga vuxna ha köpt hela lägenheten eller bostadsrätten ha sålts vidare till marknaden.
    Läs mer om HSB Dela.

Om HSB brf Ester
    Upplåtelseform: Bostadsrätt
    Antal bostäder totalt: 152
    Antal rum: 1 - 4 rum och kök
    Bebyggelsetyp: Flerbostadshus
    Område: Bromstensstaden
    Sista dag för köpanmälan sista etappen: 11 september klockan 12.
    Inflyttning: från kvartal 1, 2024
    Arkitekt: Vera arkitekter
    Mer om HSB brf Ester

OM HSB BOSTAD
    Under snart hundra år har HSB byggt nya bostäder och skapat "det goda boendet". Mer än var tionde bostad i Sverige har byggts av HSB. HSB Bostad AB är HSBs bostadsproduktionsbolag i Stockholms och Gotlands län. HSB Bostads vision är att ”skapa framtidens bästa boende i samverkan med våra ägare”.

Bostadsbyggande
    Bostadsrättsförening