Ny bildmanual som stöd för kommunikatörer och redaktörer

18 januari 2021 Den nya manualen fungerar som vägledning för HSBs kommunikatörer och redaktörer vid bildval för både analogt och digitalt marknadsföringsmaterial.

Genom att följa manualen uppnår vi ett enhetligt bildmanér som i förlängningen bidrar till ett tydligare varumärke. Om vi strävar mot en gemensam riktning för våra bilder kommer det att få en positiv effekt på vår mediabank och det hjälper oss att bli mer effektiva i vårt urval av bilder.

Mänskliga och enkla att förstå

Vårt bildmanér ska återspegla både vår och våra medlemmars och kunders värld. Det är kommunikativt avgörande att visa vilka vi är, vad vi gör och för vem vi finns till, på ett konsekvent sätt i alla media. Våra målgrupper måste kunna relatera till våra bilder. Därför ska vi vara mänskliga och enkla att förstå.

Länk till manualen om HSBs bildtonalitet och bildmaner.