En felanmälan gör du när något i din lägenhet är trasigt och behöver lagas, eller om du behöver hjälp med att exempelvis byta en blandare. En felanmälan kan även göras för allmänna utrymmen i fastigheten, t.ex. i tvättstugan.
Om du bor i en bostadsrätt kan hjälp från fastighetsskötaren medföra en kostnad. För felanmälningar i en lägenhet är det innehavaren av lägenheten som behöver göra felanmälan.
Kan jag lösa problemet på egen hand?
Många fel kan du som boende lösa på egen hand och vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du är välkommen att ta del av:
En felanmälan kan du göra genom att logga in i Mitt HSB eller via det här formuläret.
För att se hur det går för din felanmälan behöver du ha en inloggning till Mitt HSB, där kan du följa alla dina aktiva felanmälningar och ärenden.
När du fyller i formuläret för felanmälan sparar och behandlar vi personuppgifter om dig, bl.a. för att kunna hjälpa dig och för att dokumentera vår verksamhet. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter här: https://www.hsb.se/skane/om-hsb/organisation-och-agarinformation/hsb-skane/miljo-och-kvalitet/ny-policy-for-behandling-av-personuppgifter/