Bredband och Kabel-TV

Bredband - Bahnhof

Föreningen har avtal med Bahnhof för bredband med hastighet 1000/1000 mbps.

Router ingår inte. IPv6 stöds. En publik IP-adress kan beställas via kundtjänst. Även tjänsten ”Integrity VPN” ingår utan kostnad och beställs via kundtjänst. Om tjänsten inte är aktiverad, följ följande steg för att aktivera den samt registrera dig som kund:

  1. Anslut din router eller dator med en nätverkskabel till uttaget som finns placerat i lägenheten
  2. Starta din dator, mobil eller surfplatta och öppna en webbläsare. Du ska nu automatiskt komma till Bahnhofs inloggningssida http://dhcp.bahnhof.se.
  3. Skulle det inte dyka upp kan du surfa in manuellt.
  4. Välj din adress och lägenhetsnummer. Dubbelkolla att du väljer korrekt lägenhetsnummer i samband med aktiveringen.
  5. Vänta 15 minuter och starta om routern, du ska nu kunna surfa!

Om tjänsten är redan aktiverad kan du optionellt registrera dig, inget krav dock. Besök http://dhcp.bahnhof.se och där gå direkt till ”registrering som kund”. Glöm inte att avregistrera dig när du flyttar ut. Själva tjänsten behöver inte sägas upp.

Skulle du ha problem med att komma i gång eller vid felanmälan kontakta kundtjänst på tel: på 010-510 00 00.

https://bahnhof.se/om-bahnhof/kontakt/

Observera att om felet är i utrustningen som boende har hemma kan detta medföra kostnader som den boende måste stå för. 

Kabel-TV - Tele2

Föreningen har avtal med Tele2 om paketet ”TV Silver Flex” (kallas även "TV Flexibel") som ger oss ett basutbud med tiotals populäraste kanaler samt 8 valfria kanaler. Tele2 utrustning – en TV mottagare - ingår utan kostnad . Du väljer kanaler på Mitt Tele2 och du kan byta kanaler en gång per månad.

 

Om du flyttar ut kan du lämna kvar utrustningen för den nya ägaren som flyttar in. Kontakta kundservice för privatpersoner för att göra en överlåtelse av abonnemang och utrustning.

 

Om Tele2 mottagare inte finns i din lägenhet när du flyttar in, beställer du paketet och utrustning utan kostnad på: https://www.tele2.se/tv/tv-flexibel där du anger din ort och adress. Alternativt kan du ringa Tele2 kundservice för att få hjälp.

 

När du fått utrustning och installerat klart den, använd din PC eller mobil för att logga in på Tele2 webbsida som privatperson med BankID. Du kommer att se Silver Flex abonnemanget och där klicka på ”Mer Info” för att kunna välja/byta kanaler. Alternativt kan du ringa kundservice för att få hjälp med val av kanaler.

 

Om du behöver ett extra kort och utrustning för att titta på kabel-TV i annat rum får du teckna själv ett syskonabonnemang mot extra kostnad som du står själv för. Alternativt, om du har ett TV med ChromeCast, kan du installera appen Tele2 Play på din mobiltelefon eller platta och sedan streama (”kasta”) till din TV. Läs mer på Tele2 Play. Du måste registrera dig som kund för att kunna utnyttja denna tjänst.

 

För felanmälan och hjälp kontakta deras kundtjänst på 90 222:

https://www.tele2.se/kundservice/kontakt/tv-&-play/teknisk-support

 

Observera att om felet är i boendes utrustning hemma kan detta medföra kostnader som boende måste stå för.