Avgift och avier

Hantering och betalning

Det är HSB som sköter avisering av månadsavgifter och hyror. Om det uppstår problem med avgifter/avisering är det till HSB du ska felanmäla. Det finns många olika sätt att motta avgifts/hyresavierna och flera olika sätt att betala dem.

Läs gärna mer på länken: https://www.hsb.se/stockholm/bo-i-hsb/bo-i-bostadsratt-eller-hyresratt/autogiro-och-e-faktura/

Har du frågor om avgifter eller avier kontaktar du HSB på service.stockholm@hsb.se eller på 010-442 11 00.

Du har som medlem Brf Gösen ett eget ansvar att se till att dina avgifter och hyror betalas i tid. Enligt föreningens stadgar kan nyttjanderätten förverkas om avgiften uteblir eller vid återkommande sena betalningar.

Försenade betalningar

Om betalning inte sker i tid skickar Alektum ut ett inkassokrav. Detta sker ca 5 arbetsdagar in i månaden. Har du frågor angående detta så ställer du dem till HSB stockholm, se kontaktuppgifter högre upp på sidan.

Vid flytt

Om du flyttar är det viktigt att lämna din nya adress till HSB. Detta eftersom elen debiteras i efterhand och du därför kommer få avier efter att du flyttat.

Problem med betalning

Vid tillfälliga problem att betala din avgift bör du omgående höra av dig till Styrelsen, som kan ge uppskov med delar av eller enstaka avgifter om betalningsförmågan finns på långsikt.