Renovering

Information om vad som gäller vid renovering.

För att man ska trivas i sin lägenhet vill man gärna sätta sin egna prägel på den. Ni kan måla och tapetsera hur ofta ni vill. När det handlar om att bl.a. riva/bygga väggar, renovera kök eller badrum, förnya el och vvs så gäller det att söka tillåtelse av styrelsen. Detta är för att säkerställa att föreningens ansvarsdelar inte blir påverkade.

I föreningens stadgar kan ni hitta vad det är som tillhör bostadsrättsinnehavaren ansvar och vad som är föreningens.

Därför ska Ni vid dessa typer av renoveringar eller vid osäkerhet fylla i en renoveringsblankett (se nedan fil) och skicka in till styrelsen på styrelsens e-post.

Även för renoveringar utanför bostaden så som uteplats så ska tillåtelse sökas direkt av styrelsen.