Störningsjour

Störningsjour 08 - 124 425 90

Trots att det normalt är rätt lugnt i vår förening så händer det då och då att någon eller några känner sig störda av en granne.

För att bättre ta om hand om dessa störningar och samtidigt få en uppföljning på hur vanligt det är så har föreningen tecknat ett avtal med Bevakningsassistans om störningsjour. Det innebär att vi kan ringa dem om man upplever att man blir störd.

En störning kan t ex vara högljudda fester eller att någon spelar musik på tok för högt eller något annat som upplevs som störande.

Telefonnumret som man ska ringa vid störning är 08 - 124 425 90 och det går att ringa dit oavsett vilken tid på dygnet som störningen inträffar.

Givetvis förs inte namnet på den som anmält störningen vidare till den person som stör men man måste ange sitt namn och adress när man ringer och anmäler en störning.

I det fall en störning är konstaterad av störningsjouren så kommer kostnaden för utryckningen debiteras den som stör.

Priset per utryckning är 900 kr så vill det sig illa och man fortsätter att störa sina grannar efter en tillsägelse så att störningsjouren måste komma tillbaka så kan kostnaden bli upp till 2700 kr + moms samt HSB:s faktureringsavgift.