Bredband gruppavtal

Föreningen har gruppanslutnings-avtal för bredband med Telenor.

Hastigheten är på 500/500 Mbit.
Medlemmarna har ett förmånligt pris på 125 kr/mån.

Som nyinflyttad (eller om du haft annan leverantör) behöver Telenor 020-222 222 kontaktas för att teckna abonnemang samt få en router.

Frågor och svar:

F: Vad menas med “gruppanslutning”?
S: Gruppanslutning innebär att föreningen tecknat ett avtal om internetanslutning för alla lägenheter i föreningen.

F: Jag saknar utrustning för mitt bredband, hur gör jag?
S: Efter kontakt med Telenor så kommer de att skicka ett paket som ingår i tjänsten med utrustning.
Vid eventuell flytt skall denna utrustning skickas tillbaka till Telenor, de hjälper till med detta också.

F: Vad kommer denna tjänst att kosta?
S: Den kostar 125: - med grundpaketet.

F: Jag önskar ha mer internetkraft och TV genom internet, hur gör jag?
S: Telenor använder sig utav individuella tjänstemöjligheter. Önskar du mer än grundpaketet, kontakta Telenor så hjälper de er.

F: Jag har inget nätverksuttag i lägenheten, vad gör jag?
S: Kontrollera först med den du köpte (efter maj 2021) lägenheten av var uttaget sitter. Finns inget uttag så har tidigare lägenhetsinnehavare "renoverat bort" det och du blir skyldig att själv installera och bekosta ett nytt.