Vad kan jag göra för föreningen?

Du som har en bostadsrätt äger en andel i bostadsrättsföreningen tillsammans med dina grannar. Husens skick och förvaltning påverkar värdet på den enskilda bostadsrätten, därför är det viktigt att engagera sig i föreningen på olika sätt. Antingen genom att engagera sig i styrelsearbete eller ta på sig andra uppdrag. Du kanske har ett fotointresse och kan bidra med bilder till hemsidan? Älskar att odla och kan sköta blommorna? Eller finns det något annat du är bra på?

Du behöver inte ha några förkunskaper för styrelsearbetet och det finns goda möjligheter att gå kurs i HSBs regi för att lära sig mer om det. Kontakta valberedningen om du är intresserad av styrelsearbete.

Har du förslag på förbättringar i vår bostadsrättsförening?
Då skall du skriva en motion till föreningsstämman. En motion behöver inte vara skriven på något formellt vis, men ska innehålla ett förslag som stämman kan rösta ja eller nej till. Den ska också vara undertecknad med namn och adress. Stämman brukar hållas i månadsskiftet av januari/februari. Motioner skall vara inlämnade till vicevärdsexpeditionen senast sista november.