Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Vad vill du göra?

Gör en felanmälan

Gör en felanmälan

Felanmälan på webben
Gör din felanmälan här: Felanmälan HSB Värmland

Felanmälan på telefon
Telefonnummer: 054-19 84 10.
Öppettider: måndag-fredag 08.00-12.00 och 13.00-15.00. Övriga tider, för fel av akutkaraktär tryck på 1, när meddelandet läses upp så kopplas du till vår Jourpersonal via SOS Alarm.

E-post: felanmalan.varmland@hsb.se

Ställ en fråga

Har du frågor om medlemskap, bospar, våra tjänster eller något annat? Välkommen att kontakta vår kundservice!

Besöksadress 
Lantvärnsgatan 12 i Karlstad 

Öppettider växel/reception
Måndag-fredag 09.30-12.00 och 13.00-15.00
Tel: 054-19 84 00

E-post: info.varmland@hsb.se

Ta del av dina e-tjänster

Mitt HSB är i korthet en informationsportal där du kan hämta och lämna information som berör dig. Du kan dessutom utföra tjänster oberoende av tid och rum – dygnet runt.

Kontoret öppet för besök

Kom ihåg att på förhand kontakta personen du vill träffa!

Från och med 1 april 2022 är HSB Värmlands kontor öppet för besök. Då en del av personalen fortfaran­de arbetar hemifrån är det bra att avtala tid om det är en viss person du vill träffa, för att säkerställa att hen är på plats.


Kontakt
E-post: info.varmland@hsb.se
Växel: 054-19 84 00

Felanmälan
E-post: felanmalan.varmland@hsb.se
Telefon: 054-19 84 10

Svar på våra vanligast förekommande frågor

Nedan finner du svaren på några av våra vanligast förekommande frågor just nu. 

Var kan jag hitta mina avier?

Du hittar dina avier genom att logga in på Mitt HSB med BankID eller med personnummer och lösenord. Under ”Mina sidor” och ”Min bostad” finns dina avier under "Avier & Betalning".

Hur tolkar jag min avi?

På din avi kan det förekomma några begrepp som du kanske inte känner till, nedan är några exempel av vad som kan förekomma.

IMD: Står för individuell mätning och debitering, i din bostadsrättsförening kan det förekomma att delar av din avgift debiteras individuellt. Det kan t.ex. vara varmvatten eller el. En mätare kopplad till din lägenhet mäter din individuella förbrukning och lägger automatiskt upp en debitering på din avi. Generellt så kommer debiteringen ca 3 månader i efterhand.

Överlåtelseavgift: När du genom en försäljning eller gåva överlåter hela eller delar av din bostadsrätt debiteras en överlåtelseavgift, det kan antingen vara köparen eller säljaren som står för denna kostnad. Vad som gäller i din bostadsrättsförening framgår av stadgarna. 

Pantsättningsavgift: När du tar nya eller omförhandlar befintliga lån för din bostadsrätt debiteras en pantsättningsavgift, detta är en engångsavgift. Hur många pantsättningsavgifter som debiteras beror på om du har flera lån eller om ditt lån är uppdelat i flera delar. Det är en avgift per lån/del av lån. 

Varför har jag fått avier fast jag sålt min bostadsrättslägenhet?

Avierna skickas från oss en gång per kvartal, den som äger lägenheten per den första vid ett månadsskifte är betalningsansvarig för hela månaden. Om du har sålt din lägenhet mitt i en månad kan mäklaren hjälpa till att reglera kostnaden mellan köpare och säljare, vanligtvis via en likvidavräkning.

 

Kontakta våra medarbetare

Fastighetsservice

Trädgård o mark

Ekonomer

Energikonsulter

Förvaltare

Byggkonsulter

El- entreprenad

Styr och övervakning

Medlemsansvarig

Kontaktlista Ledning

Välkommen till HSB Värmland

mainimage

Besöksadress: Lantvärnsgatan 12 i Karlstad