TV och internet

Telia är föreningens leverantör av tv-, bredband- och hemtelefonitjänster.
Bredband FiberLan 1000/1000 Mbit/s. TV-paket Mellan. Hemtelefoni via mobilnätet.

Telias kundtjänst för gruppanslutna medlemmar: 020-20 20 70

 

 Föreningen har ett kollektivt gruppavtal med Telia som omfattar:

  • Bredband FiberLan 1000/1000 Mbit/s
  • TV-paket Mellan
  • Hemtelefoni via mobilnätet
  • Gratis router och tv-box
  • Ett gratis installationstillfälle utförd av Telias tekniker på plats hemma hos dig

Alla dessa tjänster ingår i månadsavgiften. Du som är medlem behöver därför inte betalat något extra för dessa tjänster.

Telias fiberanslutning går till fastigheten och fördelas sedan till nätverksuttag i respektive lägenhet. Från uttaget ansluts Telias router och tv-box. Router och tv-box tillhör lägenheten och ska lämnas kvar när du flyttar från lägenheten.

 

Aktivering och support

  • Nyinflyttade kontaktar Telias kundtjänst för att bli aktiverade under föreningens gruppavtal och få hjälp med eventuell installation.
  • Vid fel, driftstörningar eller trasig utrustning kontaktar du Telias kundtjänst.

 

Avflytt och avslut

När du flyttar från lägenheten ska du avsluta ditt abonnemang hos Telia. Kontakta Telias kundtjänst för att avsluta abonnemanget.

 

Tele2 (Avslutas 2025-11-19)

Gruppavtalet med Tele2 (tidigare Com Hem) är uppsagt och deras tjänster levereras inte efter 2025-11-19. Det innebär att tv och bredband via Tele2-uttaget inte längre fungerar efter detta datum.