Om Föreningen

Vesslan ligger vackert beläget i centrala Örebro med Svartån, Stadsparken och Wadköping som grannar.

Bostadsrättsföreningen Vesslan byggdes 1985. Föreningen består av fyra bostadshus med totalt 156 lägenheter. Lägenheterna varierar i storlek från 1 rok till 5 rok. Kommunen äger en stor andel i vår förening och disponerar servicelägenheter, handikapplägenheter och en dagcentral.

Till respektive lägenhet hör förråd i källare eller på vind. Dessutom finns tvättstugor, hobbyrum, bastu, gemensamhetslokal, övernattningsrum och cykelrum. Mellan husen finns en fin trädgård med lekytor, sittgrupper, grillar samt fruktträd och bärbuskar.

I anslutning till vår fastighet finns 25 st biluppställningsplatser och 22 st platser i parkeringsgarage.

Medlemsinformation