Välkommen till HSB Brf Ängdala

Byggår: 1951
Antal lgh: 92
Antal lokaler: 4

Vår bostadsrättsförening ligger i gröna och lugna Dammfriområdet, nära bl.a. till Pildammsparken, Rönneholmsparken, Ribersborgsstranden och Centrum. I området finns närköp, skola och dagis.

Föreningen består av tre hus på adresserna Korsörvägen 16, Pilåkersvägen 4 och Ribevägen 19 med 92 lägenheter och 4 lokaler samt två härliga trädgårdar med fyra sköna uteplatser.

Här bor en härlig blandning av olika generationer, från unga till gamla. Tillsammans försöker vi skapa en trivsam miljö att bo och vistas i.

Våra gemensamma utrymmen

Pilåkersvägen 4 A-C
Tre trivsamma uteplatser i trädgården med utemöbler varav två har murad grill
Motionsrum med styrke- och konditionsmaskiner
Hobbyrum med hyvel- och snickarbänk
Cykelförvaring och barnvagnsrum
Två tvättstugor med två torkrum
Styrelsens fastighetskontor ovh möteslokal

Korsörvägen 16 A-B
Vår parkering ligger bakom huset, f n 2-3 års kötid. Anmälan via e-post
Tvättstuga med torkskåp

Ribevägen 19 A-B
Mysig uteplats med trädgårdsmöbler och murad grill
Övernattningsrum för uthyrning till medlemmar
Tvättstuga med torkskåp

Säkerhet
Vi har installerade säkerhetsdörrar, porttelefon och staket runt trädgårdarna för ett ännu tryggare boende.

Brandskydd
Anvisningsskyltar, brandlarm och pulversläckare är installerade i våra gemensamma utrymmen. Läs mer om vår policy under Brandskydd.

Parkering
Föreningen har ett antal parkeringsplatser till förfogande. Kösystem tillämpas, intresseanmälan görs till styrelsen via e-post.

Förråd
Föreningen har 5 förråd i olika storlekar att hyra ut till medlemmar.

HSB
Vår bostadsrättsförening är en HSB-förening vilket ger oss många fördelar ex att ta del av förmånliga avtal med olika leverantörer samt medlemsförmåner.