Kontakt

Det är en hel del personer som jobbar för att föreningen ska fungera på bästa sätt. Förhoppningsvis finns det du söker här på hemsidan eller i Mitt HSB. Här nedan är vanliga frågor och svar. I rullistan hittar du vem du ska kontakta när.

Vanliga frågor och svar

Hur gör jag en felanmälan?
Du felanmäler enklast på Mitt HSB. Är det ett akut fel som brådskar ska du alltid ringa jouren.
Så här felanmäler du.

Jag behöver en ny tagg, vem kontaktar jag?
Du lägger ett ärende till fastighetsskötaren via felanmälan. Du kan även besöka fastighetskontoret eller förvaltningen

Hur gör jag för att få en parkeringsplats?
Du ställer dig i kö i Mitt HSB. 
Läs mer om hur du gör här.

Hur bokar jag tvättid?
Du bokar enkelt en tvättid i vårt digitala bokningssystem, antingen på skärmen utanför tvättstugan eller via dina mobiltelefon eller dator.
Läs mer om hur du bokar tvättid här.

Får jag hyra ut min lägenhet?
Om du vill hyra ut din lägenhet måste du ha tillstånd av föreningen.
Här kan du läsa mer om hur du hyr ut i andrahand.

 

Avier och avgift

Var hittar jag mina avier?
Dina avier finns alltid på Mitt HSB. 
Du har automatiskt ett användarkonto och du loggar in med BankID eller lösenord.

Kan jag få min avi digitalt?
Ja, du kan välja e-faktura, Kivra, E-postfaktura och autogiro.
Så här enkelt får du digital avi.

Vad betyder IMD?
Föreningen har IMD. Det innebär att förbruktningen av el och vatten mäts i varje lägenhet. Du som boende betalar för din egen förbrukning
Läs mer om IMD här.