Om föreningen

Välkommen till bostadsrättsföreningen Vesslan, en trivsam förening mitt i Luleå, i kvarteret Vesslan. Föreningen har tre punkthus längs med Kungsgatan mellan Skeppsbrogatan och Magasinsgatan. Härifrån har du nära till det mesta i Luleå och en fin utsikt över staden.
Föreningens tre punkthus

Vesslan består av tre hus med 95 lägenheter och två lokaler. Fler bilder på husen finns i bildarkivet nedan.

Vi har en fin samlingslokal, nyrenoverad bastu med relaxavdelning samt en övernattningslägenhet och ett övernattningsrum. I källaren finns även ett varmgarage, cykelförråd, tvättstuga och hobbyrum. Mer information om lokalerna hittar ni på sidorna som nås via menyn till vänster.

På vår hemsida hittar du även nyheter, kalender, regler för boende och information från styrelsen. Det finns även information om vår styrelse, revisorer och valberedningen. Dessa sidor nås via menyn ovan.

Husen har adress Kungsgatan 28, 30 respektive 32.

Bilderna på dessa websidor får endast användas för föreningens web.

Foto: Ulrica Holm / Pompadoor.se.

Husen sett från sydväst
    Husen sett från nordväst