Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

HSB hyllar hemlängtan i ny kampanj

16 maj 2022 Alla får det. Den där känslan som kan komma smygande, när man minst anar det. Hemlängtan. I snart 100 år har HSB arbetat för att fler ska ha ett hem att längta till och nu står hemlängtan i fokus i HSBs nya kampanj.
Man med partyhatt längtar bort medan kollegorna står runt om och tjoar

Med drygt 674 000 medlemmar är HSB Sveriges ledande boendeaktör med 25 regionala HSB-föreningar. Tanken är att den nya kampanjen ska synas både nationellt och på lokal nivå för att stärka den emotionella kopplingen till HSB. Både för den som redan bor i ett HSB-hem och för den som söker en bostad.

Lanseringskampanjen lyfter fram olika personer som drabbas av hemlängtan i väntade och oväntade situationer.

Här kan du se kampanjfilmen i sin helhet:

Idag har mer än en miljon svenskar sitt hem under HSBs tak och många fler har bott i HSB sedan starten 1923.

– Hemlängtan fångar den emotionella kopplingen som många människor har till HSB på olika sätt. Hemlängtan är både en känsla du som bor i ett HSB-hem känner igen, och den känsla du som ännu inte har ett eget boende känner. Dessutom tydliggör det varför alla HSBs medarbetare runt om i landet går till jobbet – att skapa hem att längta till, säger André Johansson, marknads- och kommunikationschef HSB Riksförbund.

Konceptet har tagits fram tillsammans med reklambyrån Volt och kommer att synas och höras runt om i hela Sverige i bland annat TV4 Play, på bio och Youtube, i tidningar, radio och på sociala medier.

Längtar du efter ett nytt hem?

HSB bygger nya bostadsrätter och erbjuder hyresrätter över hela Sverige. Hitta ditt drömboende nu.