Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

NKI ger styrkebesked

04 februari 2022 HSB Södertörns årliga NKI-undersökning är ett riktigt styrkebesked. Trots utmaningar under pandemin fortsätter HSB Södertörn att visa siffror som indikerar marknadens nöjdaste kunder och medlemmar.
Jimmy Bergman, vd HSB Södertörn Jimmy Bergman, vd HSB Södertörn

Med ett NKI på 77 och ett NPS på 38 ligger HSB Södertörn i den absoluta toppen av företag som mäter kundnöjdhet. NPS ger en tydlig bild över hur stor andel av kunder och medlemmar som agerar ambassadörer för HSB Södertörn genom att rekommendera företaget till andra i det egna nätverket. Allt över +5 är att betrakta som ett bra värde. Spannet som de flesta verksamheter som mäter NPS rör sig inom, enligt Origo Group som genomfört undersökningen, ligger mellan -12 och +18. HSB Södertörn alltså ligger på +38. 

NKI-värdet mäter kunder och medlemmars sammanvägda uppfattning av HSB Södertörn som organisation. Också NKI-värdet 77 är en styrkedemonstration. Inte minst i ljuset av att även det värdet faktiskt ökar även i år. 

- Att våra medarbetar trots samhällsläget och förutsättningarna som varit, levererar på den här nivån och skapar kund- och medlemsvärde som landar oss på det här nivåerna gör mig väldigt stolt och glad, säger Jimmy Bergman vd på HSB Södertörn. Vi, som alla andra, är glada över att vi nu verkar lägga pandemin lite bakom oss. Att gå in i en ny period när vi åter kan träffas, med den här starka kund- och medlemsrelationen i ryggen, ger en ännu bättre känsla.

Kundundersökningen mäter också nöjdheten med verksamhetens olika leveranser. Det är endast små förändringar i resultaten från förra årets mätning. Något verksamhetsområde går fram några punkter medans något tappar något. Men sammanfattningsvis ökar vi alltså.

 

Undersökningen har genomförts i samarbete med Origo Group som också är medlemmar i ESOMAR (European Society for Opinion and Market Research). Medlemmar i ESOMAR förbinder sig att följa branschens etiska regler och riktlinjer för kvalitet.