Lina Nilsson, vd, blev mycket glad och överraskad:
– Gud, vad kul! Vi trodde inte vi skulle ha en chans, men det var kul att det gick så här bra.
Vad ska ni göra för prispengarna?
– Oj, inte en aning, vi säljer för fullt just nu. Kanske kan vi lägga pengarna på marknadsföring, den planerade UF-mässan blev ju inställd, så vi skulle behöva marknadsföra oss lite mer.
Hanne Reijer, ekonomi och marknad, och Clara Bergström, marknad och säljare, tillägger:
– Det här var skitkul! Inte vad vi var beredda på, men väldigt roligt!
...och hitta till UF-Galleriorna!
Vinnare till 3000 kr
Play the Game UF verkar för social hållbarhet genom sitt integrationsspel där språk inte ska vara ett hinder för att umgås med sina grannar. Det tycker vi på HSB är klockrent!
Vinnare till 2000 kr
Ge ett hem UF tänker klimatsmart och bygger hem för de riktigt små i samhället, våra bin. Tillsammans skapar vi det hållbara boendet – för alla!
Vinnare 1000 kr
Historical Design UF har använt och utvecklat HSBs slogan Där möjligheterna bor på ett kreativt sätt med framåtanda i Där möjligheterna till ungas entreprenörskap föds! Det gillar vi på HSB.