Reklamfilmen vänder sig till unga i hela landet och kommer med start idag att visas på TV4 Play, Youtube och Aftonbladet.
– HSB fyller visserligen snart 100 år men vi är piggare och mer relevanta än någonsin! Nu utmanas vi av nykomlingar på marknaden. – Det är kul och sporrar oss att kommunicera vad ett medlemskap i HSB innebär, säger André Johansson, marknads- och kommunikationschef HSB Riksförbund.
Kampanjen ”Våra medlemmar bygger framtiden” vänder sig till unga mellan 18 och 25 år, och är skapad av kommunikationsbyrån Prime och produktionsbolaget Bleck Out. Tanken är att även andra åldersgrupper ska attraheras av budskapet.
– Unga förväntar sig att företag ska ta sig an stora samhällsproblem, de litar på att vi ska vara värderingsdrivna och komma med lösningar. Vi tror att HSBs idé om gemensamt ägande och mångåriga samhällsansvar ligger i linje med vad unga vill ha. Och nu kan vi visa det på ett tydligt sätt, säger André Johansson.
Läs mer: Våra medlemmar bygger framtiden