Godkänt bygglov och säljstart för HSB brf Nätet

I början av november kom svaret på bygglovet, byggnationen av HSB brf Nätet blev godkänd. I och med det positiva beskedet kunde försäljningen av de 80 bostadsrätterna påbörjas.
HSB brf Nätet i Lund

Intresset för vår andra etapp i Arenaparken har varit stor och vid säljstart fanns en gedigen intresselista. Bosparande medlemmar hade möjlighet att utnyttja sin förtur fram till och med 11 november.

HSB brf Nätet kommer att ligga i infarten till Arenaparken. Storleken på lägenheterna varierar från 1–4 rum och kök fördelade på 40–106 kvadratmeter. I stort sett samtliga lägenheter kommer att ha tillgång till balkong eller uteplats.

När vi bygger hus gör vi alltid det med såväl miljö som människan i fokus. Därför bygger vi HSB brf Nätet i enlighet med Miljöbyggnadsklass Silver, vilket borgar för låg energiförbrukning, godkända byggmaterial och bra boendemiljö.

Med våra två projekt, HSB brf Nätet och de kommande hyresrätterna i kvarter Målet, avslutar vi utformningen av hela området. Första spadtaget för HSB brf Nätet kommer att tas under april 2019. Spadtaget för kvarter Målet beräknas tas under tredje kvartalet 2019.

Läs också...

Hyresrätterna i Åhusparken

Åhusparken – 90 hyresrätter i härlig grönska

HSB brf Blomstra

Klart för nya bostadsrätter i Ystad

Hållbart boende

Hållbart boende idag, imorgon och i världen

Tillbaka till startsidan för årsredovisningen 2018.

2018 i siffror.