Gym/motionsrum

I gymmet, som ligger bredvid Storstugan finns cykel för uppmjukning och spinning, crosstrainer, löpband och en rad maskiner för en rad olika övningar. Du bokar tid. En till två personer kan träna samtidigt.

Vårt gym finns i källarvåningen hus F, Sågstuvägen 27-33 med ingång från baksidan av huset mot skogen.

Bokning av tid sker med hjälp av samma droppe som till tvättstugan. Bokningstavla finns i varje port. Alla boende har tillgång till gymmet. Träningspasset är en timme långt.

Om man använder gymmet så måste man följa ordningsreglerna. Dessa finns att läsa i lokalen och utanför dörren till lokalen.

REGLER FÖR GYMMET

Motionslokalen är endast till för bostadsrättsföreningens medlemmar.

Det är inte tillåtet att bjuda in eller låna ut brickan till obehöriga.

Barn under 15 år får endast nyttja träningslokalen i målsmans sällskap.

Motionslokalen får endast användas mellan klockan 07.00-22.00.

Det är inte tillåtet att låna hem träningsutrustning och vikter.

Det är förbjudet att träna i ytterskor eller barfota. Du måste ha någon form av inneskor.

Använd rena träningskläder och ha en god hygien för allas trevnad.

Torka av träningsutrustningen efter dig med medhavd handduk eller torkpapper som du finner i lokalen.

Föreligger risk för personskada skall utrustningen märkas för att uppmärksamma andra medlemmar. Gör en felanmälan!

Efter nyttjande av maskiner och skivstänger med lösa vikter, skall dessa plockas av och placeras i ordning på viktställen.

Lägg alltid tillbaks hantlar, vikter och annan lös utrustning på avsedd plats.

Finner man lokalen stökig med utrustning spridd över golvet.
Anmäl då detta genom att maila eller ringa till våran förvaltare. Ange datum och tid du hade då det var oordning.
brf.flemingsberg@bredband.net

Plocka undan efter ”stökaren” annars är risken stor att nästa tränande anmäler dig för att ha lämnat lokalen stökig.

Vid eventuell skada på utrustningen: se avsnittet "Felanmälan"

Om du har tips på förbättringar eller annat som rör träningslokalen eller om du behöver hjälp för att kunna hantera maskinerna.
Kontakta styrelsen genom att skicka ett mail till brf.flemingsberg@bredband.net.

191338712.JPG