Fastighetsskötsel och förvaltare

Fastighetsskötsel

Brf Örnens fastigheter sköts av Skurax HB. Skurax utför även många av de reparationer som föreningen svarar för, alternativt anlitar andra hantverkare för att lösa de problem som uppstått.

Värmecentralen/undercentralen sköts av HSB:s drift-tekniker Jonas Holmström.

Felanmälan

Felanmälan gör du till Skurax HB, kontaktuppgifter finns under fliken "kontakt", samt finns även på anslagstavlan i din port.

Det är till fastighetsskötaren du vänder dig vid stopp i avloppet, fel på toalettstolens spolanordning eller dylikt, d.v.s. om något fel uppstår eller något går sönder som föreningen svarar för (se under rubriken ” Vem skall underhålla bostadsrätten”)

Förvaltare

Förvaltaren är anställd av HSB och dennes uppgift är att verkställa styrelsens beslut, men även att vara kontaktman mellan styrelse och medlemmar i vissa frågor.

Om problem uppstår, som inte är av reparationskaraktär, så vänder du dig till förvaltaren.

Om du söker förvaltaren så finner ni dennes telefonnummer på anslagstavlan i trappuppgångarna.

Förvaltare: Robert Sterling Berglund

HSB Kontor telnr: 086086800