Parkeringar och garage

På Brf Örnens område är det inte tillåtet med biltvätt.

För att få ett garage eller p plats gäller följande:

• Du ska vara folkbokförd på din lägenhet.
  • Du ska ha en personbil.
  • Den ska vara i körtbart skick.

Parkeringsplatser

Finns längs Vaktbergsvägen, på Grönviksvägen och inne på gården vid Nynäsvägen 32 A och 34.

För att noteras på kölistan över parkeringsplatser, garage samt lokaler, gå in på Mitt HSB och ställ dig i befintlig kö.

Kontakt: Susanne Olsson växeln 08-608 6800

Målet med parkeringsplatserna är att, så långt som det är möjligt, erbjuda bostadsrättshavaren en plats så nära sin lägenhet som möjligt. Det är inte möjligt att få hyra mer än 1 p-plats/garage per lägenhet/medlem, då antalet understiger antalet lägenheter i föreningen.

Tänk på att det inte är tillåtet att lämna motorvärmarkabeln kvar när du inte har bilen kopplad till motorvärmaruttaget.

Garage

Finns längs Vårfruvägen, Vaktbergsvägen och Grönviksvägen.

För att noteras på kölistan gå in på Mitt HSB. Väntetiden kan dessvärre bli flera år, då det endast finns ett fåtal garage i föreningen.

OBS! Har du sedan tidigare en parkeringsplats och får en garageplats, måste du återlämna parkeringsplatsen. Den överlåts till den första personen på kölistan över parkeringsplatser.

P-plats/garage får inte överlåtas eller uthyras i andrahand. Vid en andrahandsuthyrning av lägenheten, ska p-plats/garage återgå till föreningen. Det är absolut förbjudet att ladda elbil i garaget eller elstolpen. Detta är en brandsäkerhetsfråga!