Ekonomisk Förvaltning HSB
HSB hanterar samtliga frågor från dig som medlem gällande t.ex: betalningar av medlemsavgiften, gemensamma lokaler, autogiron, parkeringsplatser, förrådsplatser
samt medlemsregister, panter och överlåtelser.
Logga in på "Mitt HSB" där du kan göra felanmälan -använd denna funktion först och främst.
Du kan också kontakta HSB via mail info.sodertorn@hsb.se samt telefonnumer: 08 608 68 00
Fastighetsförvaltare
Fastighetsförvaltare är de personer som håller ihop helheten kring bostadsrättsföreningen och de löpande ärenden som pågår. Föreningen får hjälp inom områden som upphandlingar, löpande förvaltningsarbete. Framtagande av beslutsunderlag gällande entreprenad och upphandling. Dessa tjänster skapar stommen för att underlätta styrelsearbetet och säkerställa en långsiktig och effektiv förvaltning av fastigheterna.
En väl underhållen fastighet skapar inte bara en trivsam boendemiljö utan är även en garanti för att huset ska uppfylla alla lagkrav och på sikt stiga i värde. Men den löpande kontrollen innebär ofta ett omfattande ansvarsområde för styrelsen. Brf Slättens fastighetsskötare från HSB säkerställer löpande skötsel och tillsyn. Med lokalkännedom och närvaro ger de en personlig kontakt med de boende och styrelsen.
Fastighetsskötaren har sitt kontor på Nyängsvägen 37 (under föreningslokalen).
Mark och trädgård
Föreningens gårdar och utemiljöer sköts av HSB.
De sköter om rabatter, träd, buskar, gräsmattor och blomsteruppsättningar.
Årliga certifierade lekplatsbesiktningar görs för att minimera risken att
barn gör sig illa när de leker.
Vinterväghållning
HSB sköter föreningens vinterväghållning 2025/2026.
De snöröjer, sandar och halkbekämpar våra gångytor och ser till att all snö forslas bort.
Kundtjänst HSB
Lokalkontor HSB Södertörn Tullinge Kvällsvägen 14-16 14631 Tullinge
Öppettider : Tisdagar drop in mellan 14:30-16.30, Övrig tid behövs tidsbokning.
För frågor från boende: Logga in i "Mitt HSB" via föreningens hemsida och därefter gå till "Ärenden & felanmälan" och följ anvisningar där.
Till kundcenter vänder du dig med princip alla dina problem. Element som behöver luftas, nycklar som ska beställas eller lämnas ut till hantverkare.
Det du inte får svar på hos oss löser våra fastighetsskötare, markpersonal eller leverantörer.
Felanmälan sker via: HSB.se/felanmälan
Fastighetsjour Felanmälan akut, utanför kontorstid.
Störningsjouren (Snabba Ryck) om du vill anmäla störningar kl. 22 – 07 Snabba ryck Tel: 08-721 77 77
Hanteringen via larmcentralen är rationell och redan här sker en gallring av ärenden.
Droppande kranar, rinnande toalettstolar och andra ärenden som
inte är av akut karaktär får avvakta till dess din ordinarie fastighetsskötare är i tjänst.
Efter utlarmning tar jourmontören oftast ytterligare kontakt för att säkerställa att
utryckning är befogad.
Underhållsplan
Företaget Sustend har upprättat en underhållsplan för kommande underhåll och investeringar.
De hjälper förvaltare och bostadsrättsföreningar att sköta fastigheter. Målet är att förenkla förvaltningen, se till att fastigheten mår bra samt maximera dess värde.