Fastighetsskötsel

Det är HSB som har hand om fastighetsskötseln. All felanmälan görs via mail eller telefon. Kontoret som ligger invid tvättstugan i Kastrupgatan 9 bemannas måndagar och torsdagar.

Öppettider:
måndagar 07.00 - 08.30
torsdagar 16.30 - 18.00 (ej sommar juni-aug)

blobid0.png

Telefon till HSB Servicecenter (samt även felanmälan): 010-442 11 00

Gör din anmlan/felanmälan på https://felanmalan.hsb.se

Förutom de vanliga fastighetsskötarärendena så kan han hyra ut borrmaskin mot en avgift. Man kan även få hjälp med andra uppdrag utanför fastighetsskötaråtagandena. Fråga gärna om det är något speciellt du funderar över.

Fastighetsskötaren administrerar nycklar och kort till cykelrum, tvättstugor, garage, portar, bommen, träfflokalen, mm

Fel på hissen hanteras av Kone tel dygnet runt 0117 50 00 00.

Fel på sopsuget
Ifall det blir stopp i sopnedkastet skall detta anmälas främst till HSBs Servicecenter, annars till Kista Sopsug på 0730525551.

Skador
Skador uppstår ibland hur rätt man än gör och det faktum att husen byggdes under 70-talet gör att riskerna nu ökat något. Skador medför höga räkningar för både bostadsrättsinnehavaren och föreningen. Kontrollera därför dina ledningar och element och se till att ingenting läcker. Kontrollera under diskbänk att det inte finns fukt som tyder på läckage.

Oavsett vad för typ av skada ska dessa meddelas fastighetsskötarna och förvaltaren. Dessa handhar återställandet som faller på föreningen och meddelar styrelsen om vad som hänt.

Akuta ärenden
Vid akuta ärenden under kontorstid kontaktar du fastighetsskötaren som kan åtgärda det akuta problemet om det exempelvis läcker vatten eller om det inträffat något annat som medför skaderisk. Vid akuta skador utanför kontorstid kontaktar du jouren (08 – 695 00 00) vars telefonnummer även står i trapphuset. Deras utryckningar kostar en del varför det ska vara akuta ärenden innan de anlitas. Ringen man jour i onödan för ett ärende som inte är akut och borde kunna vänta till kommande vardag kan man bli debiteringskyldig.

Kontakta förvaltaren vid närmast kommande vardag.