Om Föreningen

Brf Herrgården tillhör HSB Stockholm som har sitt huvudkontor på Fleminggatan, Kungsholmen.

Föreningen består av 207 lägenheter fördelade på två trevåningshus. Husen byggdes 1965-66 på mark avstyckad från den anrika gården Vilunda.

Historik
På 1600-talet var Vilunda adligt säteri. Senare har gården används bl.a. som krog och prästgård.
I början på 1900-talet började Anton Tamm avstycka områden för villatomter.
Den senaste ägaren till Vilunda var den kände författaren och predikaten Sven Lidman
Den gamla huvudbyggnaden används nu av Kommunala Musikskolan i Upplands Väsby.
Välkommen till Brf Herrgården
Föreningen är en mellanstor och stabil förening med ett centralt, lugnt läge. Närheten till all tänkbar service och kommunikationer finns på 10 minuters gångavstånd. I föreningen finns garage, källarförråd samlingslokal, bastu, gym, tvättstugor, soprum och tvätthall mm. På gården finns en fin lekplats och en trevlig utemiljö.

Du kan kontakta styrelsen på: styrelsen@herrgarden.nu