Felanmälan

Felanmälningar görs till Rubin förvaltning, www.rubin.nu/felanmalan

Se dokumentet nedan.

Vid akuta ärenden vardagar 07.30-16.00 ring 08-744 26 01

 Felanmälan jourtid 16.00-07.30 samt helger ring 08-25 66 62

Sätt gärna en lapp på det du felanmäler, så behöver andra boende inte undra över om de ska göra en felanmälan, eller om detta redan är gjort.

Du ska också vända dig till Rubins om du har fel namn på lägenhetsdörren och/eller i entréns lägenhetsförteckning (du vill lägga till/ta bort eller ändra namnet).

Fel som inte rör föreningen, dvs ligger utanför föreningens fastigheter och mark (exempelvis träd på kommunal mark, gatubelysning, snöskottning på trottoar och gator m m) kan anmälas direkt till Stockholms stad på länken Trafik och utemiljö/Felanmälan och klagomål

Egna ärenden

Om du vill ha hjälp med något eget ärende inne i lägenheten, kan du också kontakta/anlita Rubin. Observera att föreningen bara står för felen på själva fastigheten. Om du vill åtgärda egna fel inne i lägenheten får du själv betala för detta.

 

Felanmälan. Vad - till vem