Parkeringsplatser

Föreningen hyr ut 43 st P-platser till sina medlemmar.  HSB:s Kund och Medlemsservice hanterar kösystemet. Platserna är utrustade med tidsinställd motorvärmare. Hyran är 1400 kr per månad.
  • Brf Mälarens p-platser erbjuds endast boende medlem i föreningen.
  • Föreningen godkänner inga undantag från kölisteordningen.
  • Vid tilldelning av parkeringsplats tas ingen hänsyn till fordonets storlek.
  • Om en medlem med parkeringsplats, hyr ut sin bostad, återgår p-platsen till föreningen som under uthyrningstiden, hyr ut platsen till nästa på kölistan. Medlemmen återfår sin p-plats när uthyrningen upphör och medlemmen åter bebor sin lägenhet.
  • Boende medlem som tillfälligt tilldelas p-plats enligt ovan behåller sin plats i kön under tiden
  • Sökande behåller sin plats i kön vid eventuell andrahands-uthyrning av bostad.
  • Sökande som tackar nej till tilldelad plats behåller sin plats i kön.
  • Andrahandsuthyrning av parkeringsplats får endast ske genom styrelsen, enligt den kölista som finns.