Innan ni ändrar attestordningen behöver ni ändra styrelsesammansättningen. Tips! Tänk på att attestera alla fakturor som ligger i systemet innan ni uppdaterar attestordningen. Ordförande, ledamöter, HSB-ledamot och firmatecknare har möjlighet ändra attestordningen. Detta innebär att ni inte behöver skicka in någon attestordnings-blankett.
Hur gör jag för att lägga till/ta bort attestanter?
- Logga in på Mitt HSB
- Klicka på knappen Administration Styrelse under rubriken Styrelseuppdrag
- Klicka först på knappen Administration styrelse och registrera uppdateringar av styrelsen, (för att en person ska vara valbar i attestordning måste denne vara registrerad på styrelsesidan, observera att det kan ta ett dygn innan ändringarna syns i attestordningen).
- Klicka på knappen Attestordning
- Nu kan du på egen hand välja att lägga till eller ta bort attestanter och personer med tittbehörighet exempelvis revisor
Läs mer ingående om hur du går tillväga för att ändra attestordningen under Manualer.