Tidplan - Åtgärder efter garantiavstämningen

25 januari 2021 Nu är garantiavstämningen (2-årsbesiktningen) för den första etappen genomförd av besiktningsmannen tillsammans med HSB och representant från bostadsrättsföreningen. Vid besiktningstillfället lämnade besiktningsmannen en kopia av er blankett med kommentarer kvar i lägenheten. Där framgick vilka punkter som entreprenören ska åtgärda.

Tidplan, Åtgärdspunkter
Vecka 4 – 7

Åtgärdspunkter som besiktningsmannen bedömt ska åtgärdas som inte är av målningskaraktär kommer att bokas in av entreprenören med respektive lägenhetsinnehavare. Entreprenören kommer att kontakta er under vecka 4-7 för att boka in en tid. Vissa utredningspunkter kvarstår mellan HSB och NCC.

Tidplan, Målning och sprickbildningar

Vi och entreprenörerna följer folkhälsomyndighetens råd och rekommendationer med anledning av rådande omständigheter på grund av Covid-19. Med anledning av detta kommer åtgärder gällande bättringsmålningar och sprickor att åtgärdas efter sommaren i förhoppning att smittspridningen avtagit och vaccinationerna har fortlöpt. Detta på grund av att målaren behöver besöka flera lägenheten vid olika tillfällen under en och samma vecka. Det är då svårt för målaren att säga exakta tider för besöken och därmed svårt att anpassa sig till restriktionerna.

Tacksam att ni visar hänsyn till att entreprenörerna har flera lägenheter som ska bokas in under en begränsad tid. Av logistiska skäl är det därför viktigt att i största möjliga mån försöka anpassa sig till entreprenörernas tidsförslag. Tack på förhand!

Tillträde till lägenheten

Om ni inte är hemma vid besöket är det viktigt att ni sätter låset i serviceläge. Om ni inte gör detta kommer inte entreprenören in i er lägenhet. 

Eventuella framtida garantifrågor hänvisas till samma kontaktvägar som tidigare, dvs byggtekniska- eller funktionsfel till HSB samt vitvaror till Electrolux.

Med vänlig hälsning

För HSB Produktion
Andreas Holmkvist,
HSB Uppsala,
andreas.holmkvist@hsb.se


Till nyhetslistan