HSB Stockholm säljer bostadsportfölj till Wonna I de Jong

28 juni 2017 ​HSB Stockholm säljer tre hyresfastigheter i södra Stockholm till Wonna I de Jong.

HSB Stockholm säljer tre hyresfastigheter i södra Stockholm till Wonna I de Jong. Fastigheterna omfattar 158 lägenheter, och en total yta på 10 200 kvadratmeter. Tillträde sker den 28 juni.

De tre fastigheterna är belägna i Tyresö, Vårberg och Älta söder om Stockholm. Utöver 158 lägenheter totalt, inrymmer en av fastigheterna även en livsmedelsbutik. Försäljningen ligger i linje med HSB Stockholms långsiktiga strategi att strukturera bostadsportföljen mot effektivare förvaltningsenheter.

– Affären effektiviserar inte enbart vår förvaltning, den ger också ett mycket bra resultat som bäddar för såväl upprustningar som framtida investeringar i nyproduktion, säger Anders Joachimsson, fastighetsutvecklingschef på HSB Stockholm.

CBRE har varit HSB Stockholms rådgivare i affären.

OM HSB STOCKHOLM
I snart 100 år har vi byggt nya hem att trivas i – anpassade till livets olika skeden. Sedan starten 1923 har vi vuxit till drygt 151 000 medlemmar, 58 000 bosparare och närmare 470 bostadsrättsföreningar. HSB Stockholm bygger, förvaltar och arbetar aktivt för att skapa ett gott boende åt våra medlemmar. Vi finns i 16 kommuner i Stockholms län: Danderyd, Ekerö, Haninge, Lidingö, Nacka, Norrtälje, Solna, Stockholm, Sundbyberg, Tyresö, Täby, Upplands Bro, Vallentuna, Vaxholm, Värmdö och Österåker.

bostadsportfölj
vårberg