Han ska utveckla HSB Stockholms hyreserbjudande

26 oktober 2017 HSB Stockholm stärker nu sin satsning på hyresrätter genom att utse Anders Joachimsson till ny affärsområdeschef.

– Anders Joachimssons uppdrag blir att fortsätta utvecklingen av vår fastighetsportfölj och leverera bra bostäder åt våra medlemmar. Men framför allt att få fram fler hyresrätter, dels genom transaktioner men också genom egen nyproduktion och samarbete med andra aktörer, säger vd Anders Svensson.

HSB Stockholm är en stor privat fastighetsägare i länet, med cirka 3 600 hyresrätter. Trots det har organisationen aldrig tidigare nyproducerat traditionella hyresrätter.

– Vi vet att efterfrågan på hyresrätter ökar bland våra bosparare. Därför känns min nya roll både inspirerande och viktig. Under våren planerar vi att byggstarta ett förtätningsprojekt om 34 lägenheter i Traneberg. Det blir startskottet för satsningen, kommenterar Anders Joachimsson.

Anders Joachimsson tillträdde den nya tjänsten i oktober och blir en del av ledningsgruppen. Han kommer närmast från rollen som fastighetsutvecklingschef på HSB Stockholm, där han ansvarat för transaktioner, fastighetsutveckling och ombildningar.

OM HSB STOCKHOLM
I snart 100 år har vi byggt nya hem att trivas i – anpassade till livets olika skeden. Sedan starten 1923 har vi vuxit till drygt 151 000 medlemmar, 58 000 bosparare och närmare 470 bostadsrättsföreningar. HSB Stockholm bygger, förvaltar och arbetar aktivt för att skapa ett gott boende åt våra medlemmar. Vi finns i 16 kommuner i Stockholms län: Danderyd, Ekerö, Haninge, Lidingö, Nacka, Norrtälje, Solna, Stockholm, Sundbyberg, Tyresö, Täby, Upplands Bro, Vallentuna, Vaxholm, Värmdö och Österåker.

hsb
hsb stockholm